Mariusz Kwiatkowski
2018-11-19

Jak założyć Fanpage na Facebooku? Krok po kroku

Jak założyć Fanpage na Facebooku? Krok po kroku!

Jak założyć Fanpage? W dzisiejszych czasach coraz częściej zdajemy sobie sprawę z tego jak potężnym narzędziem komunikacyjnym stało się posiadanie konta firmowego na Facebooku. Niemal każda szanująca się firma prowadzi własny Fanpage, dzięki któremu jeszcze szybciej może dotrzeć do swoich klientów.

 

Zanim zaczniesz, dobrze się przygotuj!

Wiele stron firmowych, które możemy znaleźć na Facebooku są w praktyce nieprzydane lub trudne do znalezienia. Wynika to głównie ze złego przygotowania oraz braku przemyślenia tego, jak tak właściwie Fanpage powinien wyglądać. Brak świadomości o tym, jakie informacje chcemy, aby znalazły się na naszym profilu. Zatem zanim przejdziesz do praktycznych działań (do tego jak założyć Fanpage), warto najpierw poczynić odpowiednie przegotowania i między innymi:

Zdefiniować grupę docelową

Zastanów się nad tym do jakiej grupy użytkowników chcesz dotrzeć. Weź pod uwagę przedział wiekowy, płeć oraz inne istotne cechy. Od tego zależy wiele kolejnych czynników (takich jak wygląd strony, styl postów czy też język, jakim powinieneś się posługiwać), które mogą wpłynąć na popularność twojego Fanpage.

Opracować podstawową strategię

Ustal w jaki sposób zachęcisz swoich potencjalnych odbiorców do polubienia właśnie twojego Fanpage’a. Pamiętaj, że treść, którą zamierzasz publikować powinna być nie tylko ciekawa, musi wyróżniać się na tle innych stron. Musi zachęcać twoich przyszłych fanów do interakcji – czy to poprzez pozostawienie kciuka w górę, komentarz, czy też poprzez udostępnienie całego postu.

Stworzyć dobrą nazwę

Potrzebujesz unikalnej, chwytliwej i przede wszystkim łatwej do zapamiętania oraz zgodnej z tematyką strony nazwy, która da Ci wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Zerknij tutaj:  Prowadzenie Facebooka cennik

Zebrać pełne dane firmy

Zbierz najważniejsze informacje o firmie, które powinny znaleźć się na twojej stronie.

Takimi informacjami są między innymi: adres, telefon kontaktowy, e-mail, adres strony internetowej, fax, godziny otwarcia sklepu lub biura (jeśli takowe posiadasz).

Zredagować krótki opis firmy

Opisz krótko to, czym się zajmujesz. Limit takiej wiadomości wynosi 255 znaków ze spacjami.

Przygotować metryczkę

Często to właśnie metryczka jest najbardziej czytelna, a co za tym idzie – najchętniej odwiedzana przez użytkowników.

Opisz swoją firmę nieco dokładniej

Ale jednocześnie pamiętaj, że zbyt długie opisy mogą zniechęcać potencjalnych odbiorców do zapoznania się z nimi.

Przygotować zdjęcie profilowe

Jest to niezwykle ważny krok, zatem najlepiej będzie jeśli jako zdjęcie profilowe przygotujesz swoje własne logo lub inny znak rozpoznawczy o rozmiarach 180×180 pikseli. Dzięki temu twoja strona nie zostanie pomylona z żadną inną o podobnej tematyce, co mogłoby skutkować odebraniem potencjalnych odbiorców.

Przygotować zdjęcie w tle

Przygotuj obrazek, który pojawi się jako tło Fanpage, najlepiej o rozmiarach 851×315 pikseli. Możesz zamieścić na nim nazwę Twojej strony, hasło reklamowe, dane kontaktowe lub skorzystać z gotowych szablonów nagłówków na Facebooka.

Zrób pierwszy krok „Jak założyć Fanpage na Facebooku” – załóż stronę

Kiedy sporządziłeś już listę wszystkich wymagań, możesz śmiało przejść do konkretnych działań! Zwróć uwagę na jeszcze jedną rzecz: aby założyć stronę firmową na Facebooku, wymagane jest posiadanie prywatnego konta (konta osoby fizycznej). Nie przejmuj się, osoby odwiedzające twój Fanpage nie będą widziały, że jesteś jego właścicielem.

Zerknij tutaj:  Reklama social media

Utworzenie pierwszej strony

Pierwszym krokiem, który musisz w tym celu wykonać, jest udanie się pod ten link: Założyć Fanpage. Zostaniesz przeniesiony na stronę, która pozwoli Ci na wybranie jednej z dwóch kategorii Twojego Fanpage’a.

Dopasowanie profilu do rodzaju działalności jest niezwykle ważne i będzie miało wpływ na kilka innych elementów, takich jak układ treści na Fanpage’u, dostępne zakładki czy nawet pozycjonowanie. W związku z tym warto przemyśleć swój wybór, aby później nie żałować, że niektóre bardziej lub mniej znaczące funkcje są niedostępne.

W zależności od wybranego typu strony, kolejne kroki będą się nieco różnić.

Aktualnie dostępne są dwa różne typy stron – każdy z nich otwiera szereg innych możliwości, dzięki którym jeszcze łatwiej będzie Ci dopasować swoją internetową wizytówkę do działalności, jaką prowadzisz.

  • Firma lub marka – zaprezentuj swoje produkty i usługi, wyróżnij swoją markę i dotrzyj do większej liczby klientów na Facebooku.
  • Społeczność lub osoba publiczna – nawiąż kontakt z osobami w Twojej społeczności, organizacji, zespole, grupie lub klubie i udostępniaj im informacje.

Wybór kategorii:

Z twojej perspektywy przedsiębiorcy, bardziej atrakcyjną opcją będzie wybranie pierwszego typu strony, czyli kategorii „Firma lub marka”. Kiedy już podejmiemy decyzję, zostaniemy poproszeni o wskazanie nazwy, kategorii (należy wpisać słowo lub dwa, które najlepiej opisują twoją działalność, a następnie wybrać interesującą Cię opcję) oraz uzupełnienie podstawowych informacji, takich jak pełny adres oraz opcjonalnie numer telefonu.

Uwaga! Podany przez Ciebie dokładny adres może zostać ukryty (ukazane zostanie tylko miasto oraz województwo), jednakże my zalecamy pozostawić je publiczne, dzięki czemu wszyscy potencjalni klienci z łatwością trafią do siedziby Twojej firmy.

Zerknij tutaj:  Dlaczego social media

Konfiguracja Fanpage na Facebooku

Kolejnym etapem jest odpowiednia konfiguracja nowo powstałej strony. Już na samym początku zostaniesz poproszony o dodanie zdjęcia profilowego oraz zdjęcia w tle, o których wspominaliśmy wcześniej. Możesz pominąć te etapy i zrobić to później z profilu strony, jednak pamiętaj, że dobra reprezentacja oraz odpowiednie dobranie szaty graficznej jest bardzo ważne!

Etap projektowania graficznego omówimy w kolejnych poradnikach. Jeżeli nie masz czasu lub chciałbyś powierzyć to zadanie firmie zewnętrznej jesteśmy do Twojej dyspozycji.

 

Napisz do nas:

W przypadku zainteresowania naszą ofertą, chętnie omówimy szczegóły i dostosujemy nasze usługi do Twoich indywidualnych potrzeb. Więcej na temat naszej oferty otrzymasz tutaj -> Utworzenie Fanpage

ARSmedia Sp. z o.o.
tel. 500 220 400,
biuro@arsmedia.pl

 

Nasze wartości

Prowadzimy fanpage zgodnie ze wszystkimi zasadami marketingu i reklamy. Sukces Klienta to nasz priorytet, dlatego świadczymy usługi bez umów długoterminowych, jak również jasno określamy koszty obsługi – brak dodatkowych kosztów. Jeśli kupisz naszą usługę na miesiąc przekonasz się, że zostaniesz z nami na lata.
Cenimy profesjonalizm. Firmy jak nasza są w stanie pomóc w prowadzeniu zarówno popularnych portali jak Facebook, jak również innych portali social media, w których decydujemy się na posiadanie swojego profilu firmowego lub też innego typu profilu.

Zerknij również tutaj. Artykuły i oferta, która może Cię zainteresować

Oceń artykuł post
Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym
Facebook
Twitter
Pinterest
WhatsApp